Ақмола облысы білім басқармасының жанындағы "Щучинск қаласы,  жоғары педагогикалық  колледжі" ШЖҚ МКК
ГКП на ПХВ "Высший педагогический колледж, город Щучинск" при  управлении образования Акмолинской области

СоцСети

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Педагогикалық этика ережелері

02.06.2020

1-тарау. Жалпы ережелер
1. Осы Педагогикалық этика қағидалары (бұдан әрі - педагогикалық этика) «Білім туралы» Қазақстан Республикасының 2007 жылғы 27 шілдедегі Заңының және «Педагог мәртебесі туралы» 2019 жылғы 27 желтоқсандағы Қазақстан Республикасының Заңының ережелеріне сәйкес әзірленген және де жалпыға бірдей танылған моральдық ережелерге негізделген. Қазақстан Республикасының принциптері мен стандарттары.
2. Педагогикалық этика - бұл білім беру ұйымдарындағы тәрбиешілерді басқаратын педагогикалық этиканың жалпы принциптері мен нормаларының жиынтығы.
3. Мұғалімдердің педагогикалық этиканың ережелерін білуі және ұстануы олардың кәсіби қызметі мен еңбек тәртібін бағалау критерийлерінің бірі болып табылады.
4. Педагогикалық этика мәтіні оқу процесіне қатысушылар үшін қол жетімді жерде орналастырылған.
5. Мұғалімге қатысты іс жүргізу және олардың негізінде қабылданған шешімдер оның жазбаша келісімімен ғана жария етілуі мүмкін.
  
2-тарау. Тәрбие этикасының негізгі қағидалары
6. Білім беру этикасының негізгі принциптері:
1) адал ниет:
мұғалімнің ар-ождандылығы оның оқыту мен тәрбие нәтижесіне деген жауапкершілігін, оның іс-әрекетіне түзетулер енгізе білуін, дамыған қабілетті сыни айту мен рефлексияны, кез-келген пікірге, студенттер мен оқушыларға, олардың ата-аналарына (заңды өкілдеріне), әріптестеріне ашықтықты білдіреді;
2) адалдық:
мұғалімнің адалдығы оның бағалау қызметінің ашықтығын, өзі құрған білім беру ортасының ашықтығын білдіреді. Адалдық мұғалімге студенттер мен оқушылардың, олардың ата-аналарының (заңды өкілдері), әріптестерінің құқықтарын бұзуға тыйым салады;
3) жеке адамның ар-намысы мен қадір-қасиетін құрметтеу:
Мұғалім студенттер мен оқушылардың, олардың ата-аналарының (заңды өкілдері), олармен қарым-қатынаста әдептіліктің объектісі болып табылатын адамдардың ар-намысы мен қадір-қасиетін құрметтейді. Баланың дамуын шын жүректен тілейді, әрдайым оның көмегіне жүгінуге дайын, өзінің жеке басының дамуына ықпал ету үшін оқушы мен оқушының жетістіктерін (сәтсіздіктерін) бағалауда нәзіктік береді.
Оқу процесінің қатысушыларына қатысты физикалық, моральдық және психологиялық зорлық-зомбылық әдістерін қолдануға жол берілмейді;
4) патриотизм:
Мұғалім өзінің Отаны - Қазақстан Республикасын, тарихын, дәстүрлері мен тілін адал және сүйіспеншілікпен айтады. Қазақстан Республикасының мәдени және тарихи дәстүрлерін сақтайды, студенттер мен оқушыларға осы қатынасты жеткізеді.
5) жалпыадамзаттық құндылықтар мен төзімділікті құрметтеу:
Жалпыға ортақ құндылықтардың басымдығын мойындай отырып, мұғалім әр ұлттық мәдениеттің ерекшеліктерін, құндылықтары мен қадір-қасиеттерін құрметтейді.
Оқытушы ұлтаралық қатынастар мәдениетін қалыптастырады, студенттерден жасына, жынысына, тіліне, ұлтына, дініне, азаматтығына, шығу тегіне, әлеуметтік, лауазымдық немесе мүліктік жағдайына немесе кез-келген басқа жағдайға қарамастан барлық ұлттардың және барлық адамдардың құқықтары мен қадір-қасиеттерін құрметтеу сезімін оятады;
Мұғалімнің толеранттылығы дегеніміз - студенттер мен оқушыларға, олардың ата-аналарына (заңды өкілдеріне) төзімділік, олардың әлеуметтік, лауазымдық және мүліктік мәртебесіне, жынысына, нәсіліне, ұлтына, тіліне, дінге, мәдениетке, сенімге, туған және тұратын жеріне, сондай-ақ шеберлігіне деген төзімділікті білдіреді. студенттер мен оқушылардың жұмысындағы кемшіліктерді түсінеді және ескереді.
Мұғалім мектеп ұжымында сенім мен сыйластық ахуалын құруға өз үлесін қосады;
6) кәсіби ынтымақтастық:
Мұғалім мамандықтың беделіне қамқорлық жасайды, әріптестерінің ар-намысы мен қадір-қасиетін құрметтейді, мұғалімнің беделіне нұқсан келтіретін әрекеттерге жол бермейді.
Әріптестерінің сеніміне қиянат жасауға, кәсіби міндеттерін орындауға кедергі келтіруге, зиян келтіруге қандай-да бір жолмен жол берілмейді. Педагог әріптестеріне теориялық және әдістемелік дағдыларды жоғарылатуға, шығармашылық қабілеттерін дамытуға көмектеседі, қиын жағдайда әріптестерінің көмегіне жүгінеді. Кәсіби ынтымақтастық әділетсіздік пен әділетсіздікті ақтай алмайды;
7) кәсіби дамудың үздіксіздігі:
Оқытушы өзінің кәсіби шеберлігін, зияткерлік, шығармашылық және жалпы ғылыми деңгейін жетілдіреді.

3-тарау. Педагогикалық этиканың негізгі нормалары
7. Оқытушылар кеңседе және жұмыстан тыс уақытта:
1) білім этикасының негізгі қағидаларын сақтауға;
2) оқушылар мен оқушыларды жоғары адамгершілікке, ата-ананы құрметтеуге, этномәдени құндылықтарға, айналадағы әлемге құрмет рухында тәрбиелеуге ықпал етеді;
3) студенттерге Отанға - Қазақстан Республикасына құрметпен қарауға тәрбиелеу, патриотизм рухын ояту.
4) Қазақстан Республикасы мұғалімінің жоғары беделіне нұқсан келтіретін әрекеттер жасауға жол бермейді;
5) өзінің қызметтік міндеттерін адал және тиімді орындау;
6) өзінің кәсіби шеберлігін үнемі жетілдіріп отырады, өзін-өзі тәрбиелеумен және өзін-өзі жетілдірумен белсенді айналысады;
7) еңбек тәртібін қатаң сақтауға;
8) білім беру ұйымының мүлкіне ұқыпты қарауға және оны жеке мақсаттар үшін пайдаланбауға;
9) сыбайлас жемқорлықтың алдын-алу шараларын қабылдайды, олардың жеке мінез-құлқымен адалдық, бейтараптық және әділеттіліктің үлгісін көрсетеді;
10) қызметтік ақпаратты жеке және басқа жеке мақсаттар үшін пайдалануға жол бермейді;
11) жеке мысалмен, ұжымда тұрақты және жағымды моральдық-психологиялық ахуалдың қалыптасуына ықпал етуге;
12) өз міндеттерін орындау кезінде киімдегі іскерлік стильді ұстануға;
13) мұғалім мәртебесін жеке және басқа жеке мақсаттар үшін пайдаланбауға;
14) өз қызметінде академиялық адалдық принциптерін қатаң сақтайды, оның ішінде академиялық адалдық академиялық ортада адалдық пен өзара құрмет қалыптастыратын басты институционалдық құндылық ретінде қамтамасыз етіледі, оқытушы өзінің шәкірттері мен оқушыларына тәлімгер ретінде, академиялық мәдениеттің қалыптасуына ықпал ететін, қатысушыларды көтермелейтін және ынталандыратын құрмет көрсетуі керек. академиялық адалдықтың жоғары стандарттарын алға жылжыту және қорғау үшін оқытушы нақты тәртіп саясатын, студенттерден күтілетін талаптарды анықтайды, студенттердің жауапкершілігін қамтамасыз етеді және академиялық адалдықтың принциптері мен стандарттарын бұзу бойынша шаралар қабылдайды, білім беру, әлеуметтік және психологиялық қолдауды қамтамасыз ететін академиялық орта жасайды студенттер және академиялық адалдыққа жол бермейді;
15) материалдарды бұқаралық ақпарат құралдарында, соның ішінде интернет-жарияланымдарда жариялау, жеке тұлғаның жеке өзі ретінде көпшілік алдында сөйлеу, пікірталастардың дұрыс нысанда өткізілуін қамтамасыз ету, конструктивті сындар мен этикалық емес пікірлерден аулақ болу, ресми ақпараттың жарияланбауы. насихаттау, мұғалімнің қоғамдағы жоғары беделіне нұқсан келтірмеу;
16) көпшілік алдында сөз сөйлеу, білім беру ұйымы атынан бұқаралық ақпарат құралдарында жариялау осы ұйымның басшысымен келісіледі;
17) әлеуметтік желілерде тексерілмеген және (немесе) сенімсіз және (немесе) этикаға жат емес ақпаратты таратпаңыз, мұғалімнің қоғамдағы жоғары мәртебесін арттыруға ықпал етпеңіз;
18) білім және ғылым саласындағы мемлекеттік саясатты іске асыруға ықпал етеді;
19) оқушы мен тәрбиеленушінің жетістіктерінің (сәтсіздігінің), оның әлеуметтік жағдайының, ата-анасының (заңды өкілдерінің) жұмыс орны туралы құпиялылықты қамтамасыз ету, және бұл ақпарат кәмелетке толмаған оқушының және (немесе) оқушының ата-анасының (заңды өкілдерінің) жазбаша келісімімен немесе ересек адамның жазбаша келісімімен ғана ашылады. оқушы және (немесе) оқушы.
8. Оқу процесіне қатысушылармен қарым-қатынаста оқытушылар:
1) адамның жасына, жынысына, ұлтына, дініне, азаматтығына, шығу тегіне, әлеуметтік, лауазымдық және мүліктік жағдайына немесе кез келген басқа жағдайларға қарамастан адамның құқықтарын, ар-намысы мен қадір-қасиетін құрметтеуге;
2) білім беру процесінің қатысушыларына атпен, құрметпен, сондай-ақ жалпы қабылданған моральдық-этикалық нормаларды сақтай отырып, білім беру процесіне қатысушылардың аты-жөндерін жазуда және жазуда бұрмалаушылық фактілеріне жол бермейді;
3) білім беру процесіне қатысушыларға қатысты қаржылық және өзге де бопсалау фактілеріне жол бермеуге, олардың әріптестері тарапынан мұндай әрекеттерді жасыруға күш салуға;
4) өз іс-әрекеттері арқылы олар қоғам тарапынан ақылға қонымды сын тудырмайды, оған шыдамдылық танытады, кемшіліктерді жою және кәсіби қызметін жетілдіру үшін сындарлы сынды пайдаланады;
5) оқу процесіне қатысушыларға кәсіби қолдау көрсетеді;
6) педагогикалық этиканың бұзылуына шағымданған тұлғаларды кемсітпеуге;
9. Әріптестермен, оқытушылармен қарым-қатынаста:
1) жалпы қабылданған моральдық-этикалық нормаларды, сыпайы және дұрыс сақтауға;
2) басқа мұғалімнің кәсіби біліктілігіне көпшілік алдында күмән келтірмеңіз.
3) негізсіз және негізделмеген шағымдар мен өтініштерден аулақ болуға, педагогикалық этиканы бұзғаны үшін шағым берген адамға қатысты кек қайтару шараларын қолданбауға.

10. Педагогикалық этиканы бұзғаны үшін мұғалімдер Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес жауаптылықта болады.
11. Педагогикалық этиканың сақталуын бақылауды білім беру ұйымының педагогикалық этикасы жөніндегі тиісті кеңестер Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен жүзеге асырады.

Просмотров: 2342


Добавить комментарий



Включить данные в подпись

Текст